Nieuws

Winkels opnieuw aantrekkelijk voor consumenten.

snelders-nb-sept18-img11

Hoewel een aantal grote winkelketens blijven worstelen om voldoende consumenten in hun winkels te krijgen, lijkt het erop dat de winkel dankzij een nieuwe rol opnieuw wordt ‘gevonden’ door consumenten. Rabobank is er in ieder geval van overtuigd, zo geven zij aan in hun sectorrapport. Hoewel consumenten weliswaar veel gebruik maken van internet, kiezen ze ook voor service, gemak en een deskundig advies. En dat is vooral terug te vinden in een fysieke winkel. Echter, het stelt wel eisen aan de winkelier. Zo zegt het rapport dat de hedendaagse winkelier, meer nog dan ooit, actief en bereidwillig zal dienen te zijn om aan de wensen van klanten te willen voldoen.

 

Met de gedachte ‘zo hebben we het altijd gedaan’, ga je het niet redden, aldus de onderzoekers. Ook is het van belang om na te denken hoe je als lokale en regionale winkelier internet in kunt zetten om actief te communiceren met je klant (dus niet te verwarren met het opzetten van een webshop). De winkelier die deze moeite niet wil doen?, die heeft misschien toch zijn beste tijd gehad, aldus de onderzoekers.

Terug

Heeft u een vraag? Daag ons uit!