Nieuws

Groeiplannen voor 2015

snelders_consulting_nieuws_december_4

Met een nieuw jaar in het vooruitzicht is het als ondernemer belangrijk om plannen te maken. Wat u wilt doen met uw bedrijf? Hoe u wilt groeien? Waar liggen kansen, en waar haalt u nieuwe klanten vandaan?  Veel ondernemers vinden het moeilijk om nieuwe klanten te vinden. Deels is dat wellicht te wijten aan een soort van verlegenheid. En dat is jammer. Als ondernemer dient u namelijk met trots en daadkracht actief te blijven om nieuwe klanten te overtuigen. Wellicht dat het volgende stappenplan u kan helpen.

 

1) Wie is uw klant?

Voordat u in actie komt, dient u goed nagedacht te hebben welke klanten het best bij u passen. Liever gezegd, bij welke klanten sluiten uw producten of diensten het best aan?

 

2) In het verschil zit de toegevoegde waarde.

De kunst is om anders te zijn dan anderen. Wilt u op uw concurrent lijken? Dan kunt u er beter gaan werken, dat is een stuk gemakkelijker. In het verschil zit juist de toegevoegde waarde.

 

3) De juiste klantbeleving.

Veel ondernemers hebben de neiging om te vertellen over de zaken die zij als ondernemer mooi en spannend vinden. Maar zit uw klant daar ook op te wachten? Kortom, wissel uw eigen verhaal in in dat van de klant.

 

4) Herhaling is de kracht van reclame.

Als u weet wat u dient te zeggen tegen uw klant, dan kunt u dat maar beter zo vaak mogelijk doen. Kies daarom voor een uitgebreide selectie media. Online en offline.

 

5) Laat nog eens van u horen?

Wanneer u eenmaal zaken doet met een klant, is het belangrijk om het contact goed te onderhouden. Vraag naar de ervaringen, en deel uw adviezen ook wanneer de klant niet bestelt. Op deze manier wint u klantloyaliteit.

Terug

Heeft u een vraag? Daag ons uit!