Nieuws

Innovatiewensen? Start met vragen.

snelders_consulting_n-mei_2

Als je alle boeken en artikelen over ‘innovatie’ bij elkaar zet, zou je tot de gedachte kunnen komen dat er niets belangrijker is. En hoewel de meeste boeken over innovatie fraaie theoretische modellen gebruiken om het innovatievermogen aan te wakkeren of een aanzet te geven tot succesvol innoveren, kun je ook op een heel eenvoudige wijze omgaan met innovatie. En dat kan heel simpel? Door bijvoorbeeld wat vaker de vraag te stellen; Waarom? Een typische eigenschap ook van uitvinders. Zo vroeg James Dyson waarom hij toch telkens een nieuwe filterzak in zijn stofzuiger diende aan te brengen terwijl die nog helemaal niet vol was. Uiteindelijk bedacht hij de stofzuiger zonder filterzak.
 
Maar innovatie heeft natuurlijk niet altijd te maken met nieuwe uitvindingen. Het kan ook dat gedrag zijn waardoor klanten meer tevreden zijn over jouw onderneming dan je concurrent. Enkele voorbeelden? De aannemer die ook voor particulieren standaard een bouwvergunning regelt, of de bakker die ook op zondagmorgen twee uur lang open is om vers brood te kunnen aanbieden. Of de supermarkt die wil weten welk wc-papier het best is?

Terug

Heeft u een vraag? Daag ons uit!