"Het mooiste cadeau is de waardering van onze klanten"
Snelders Consulting viert jubileum op alternatieve wijze
Con Snelders: “In de maanden maart en april hebben al onze klanten gratis gebruik kunnen maken van onze expertise om de corona-regelingen aan te vragen. Waardering TOGS, NOW, TOZO of bancaire corona-leningen: vóór de crisis uitbrak bestond het niet. Ik denk dat we voor ongeveer € 5 miljoen aan compensaties en tegemoetkomingen geregeld hebben. Het past bij onze werkwijze als ondernemerscoach om onze klanten bij te staan en te helpen waar het kan.”
HAPERT - Op 1 mei van dit jaar bestaat Snelders Consulting precies 25 jaar en dat was natuurlijk een mooie aanleiding voor een feestje met het personeel. De plannen lagen klaar: met z’n allen een lang weekend naar Ibiza, omdat iedere medewerker zich ingezet heeft om van het bedrijf een succes te maken. Maar toen wilde corona mee op vakantie en dat was natuurlijk niet de bedoeling. In overleg met zijn medewerkers kwam Con Snelders tot een waardevol alternatief waar veel van zijn klanten de vruchten van konden plukken.
Alternatief
“We hadden een leuk potje gespaard om onze medewerkers eens goed te kunnen bedanken voor hun jarenlange inzet”, vertelt Con. “Het plan was om met Hemelvaart het vliegtuig te pakken naar Ibiza maar helaas, het coronavirus besliste anders. In één klap werden de plannen gecanceld en dat vonden we allemaal héél erg jammer. Maar we zijn er het team niet naar om bij de pakken neer te gaan zitten en dus bedachten we een alternatief. Waarom laten we onze klanten niet profi teren van het budget? Zij hebben het – naast onze medewerkers – óók mogelijk gemaakt dat we een succesvol bedrijf zijn geworden. Makkelijk hebben de ondernemers het momenteel zeker niet; ze zien hun omzet rap dalen en staan machteloos tegen de maatregelen die door de overheid worden opgelegd. Gelukkig heeft de overheid ook heel snel bepaalde regelingen bedacht om ondernemers tegemoet te komen en daar zijn we mee aan de slag gegaan. In de maanden maart en april hebben al onze klanten gratis gebruik kunnen maken van onze expertise om de regelingen aan te vragen.”
Waardering
TOGS, NOW, TOZO of bancaire coronaleningen: vóór de crisis uitbrak bestond het niet. “Het past bij onze werkwijze als ondernemerscoach om onze klanten bij te staan en te helpen waar het kan”, gaat Con verder.
“Nu konden we dat heel praktisch insteken. Het kost klanten veel tijd om zich de materie eigen te maken en wij kunnen ze direct helpen, onze expertise kwam daarbij goed van pas. Ik denk dat we voor ongeveer € 5 miljoen aan compensaties en tegemoetkomingen geregeld hebben. We hebben een derde van ons personeelsbestand vrijgemaakt voor deze klus en dat heeft ons veel waardering van onze klanten opgeleverd. De mailbox stroomde over van de positieve reacties, de dankbaarheid is groot. Terwijl het voor ons eigenlijk heel vanzelfsprekend voelde om dit te doen. Leuk dat ons van verschillende kanten een tegenprestatie in het vooruitzicht wordt gesteld: een etentje met het personeel als de horeca weer open mag bijvoorbeeld maar daar gaat het ons niet om. We hebben ervaren hoe sterk onze band met de klanten is en dat is eigenlijk het allermooiste cadeau wat we hadden kunnen krijgen op onze 25-jarige verjaardag.”
Bron: PC55